AAA
Nie zdążą na Euro?
Nie tak miało być
Sobota, 19 lutego 2011r. (godz. 23:30)

Do Euro 2012 zostało już mało czasu. Tymczasem większość inwestycji, zwłaszcza tych kolejowych, jest opóźniona. Nie wszystkie miały tyle szczęścia, co nasza. Starachowicki odcinek łączący Skarżysko- Kamienną z Ostrowcem wyremontowano już w ubiegłym roku. Ale są jeszcze inne, które na to czekają.

fot. www.pkp.pl

Informacja Ministerstwa Infrastruktury o przesunięciu w czasie generalnego remontu linii kolejowej z Warszawy do Radomia nie jest pocieszająca. Odcinek z Rzeszowa do Tarnobrzega został już wyremontowany, teraz pozostają do wykonania prace na szlaku z Tarnobrzega do Sandomierza i z Sandomierza do Ostrowca Świętokrzyskiego. Czy tak się stanie ? Zdaniem naszego czytelnika, są na to niewielkie szanse.


Po udanym roku 2010, w którym PLK zmodernizowały tor nr 2 na szlaku Skarżysko –Kamienna - Ostrowiec Świętokrzyski, następuje znaczne ograniczenie prac na linii kolejowej nr 25. W 2011 r. na kontynuację prac remontowych w kierunku Sandomierza przeznaczono z budżetu państwa jedynie 15 mln zł.

Kwota ta nie wystarczy na modernizację torów na odcinku Ostrowiec-Bodzechów-Ćmielów, jak donosi zainteresowany w mailu do naszej GAZETY.

Według niego nie ma też mowy o przywróceniu drożności szlaku do Sandomierza. Kolejarze, jak twierdzi, nie zdążą z udostępnieniem dla ruchu pasażerskiego linii Warszawa – Skarżysko - Rzeszów przed mistrzostwami Euro 2012. Niewiadomo nawet kiedy możliwe będzie przywrócenie połączenia kolejowego z Sandomierzem i Stalową Wolą.

Na razie brak jednak informacji na temat wstrzymania prac na odcinku z Sandomierza do Ostrowca. Jak dowiedzieli się nieoficjalnie pracownicy PLK, roboty mają tam być nadal prowadzone. Nie będzie jednak na razie elektryfikacji odcinka z Rzeszowa do Tarnobrzega, dzięki czemu pociągi miały jeździć z prędkością 160 kilometrów na godzinę.

W ubiegłym roku wyremontowany został jeden z dwóch torów na szlaku ze Skarżyska-Kamiennej do Ostrowca Świętokrzyskiego, prace przy drugim są nadal prowadzone. Odcinek ten pociągi osobowe pokonują o blisko pół godziny szybciej niż to miało miejsce przed przeprowadzeniem modernizacji. Teraz pozostaje tylko wyremontowanie odcinka z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza.

Kursują po nim tylko pociągi towarowe, które miejscami mają ograniczenia prędkości do 30, a nawet 20 kilometrów na godzinę. Mniejszy zakres prac czeka odcinek z Sandomierza do Tarnobrzega. Miejmy nadzieję, że uda się je zrealizować.

(An)

PRZECZYTAJ TAKZE:
BOSS - 23-02-2011 01:38
I ..... jest "cała prawda".... "gówno prawda" i też..... "najprawdziwsza prawda" ;)
bydlewludzkiejpostaci - 21-02-2011 11:51
W polskiej komunie nie zabraniano wyć do maryi i innych świętobliwych, każdy robotę miał z której mógł bezkarnie mienie wynosić
M281918 - 21-02-2011 00:57
Jak chcecie komuny to zapraszam do Korei Północnej.
BOSS - 20-02-2011 23:56
Od 1989 roku żaden rząd nie rozwiązał żadnego palącego problemu ! Żaden ! I jakoś nie widzę żeby w najbliższym czasie coś się zmieniło....
Dawid_k - 20-02-2011 19:51
Na remont jednego toru Ostrowiec-Ćmielów raczej wystarczy. Inna sprawa, że ta sytuacja to kolejny przykład infrastrukturalnej degradacji naszego regionu przez ryżego Tuska i patałacha Grabarczyka.
M281918 - 20-02-2011 15:45
PLK już dawno temu podawał, że zakończy inwestycje w 2014 roku.
bydlewludzkiejpostaci - 20-02-2011 15:32
Wcale mnie to nie dziwi. Polska specjalność, trochę zrobili, trochę ukradli i będzie jak zwykle lub jeszcze gorzej. Komuno wróć, oni przynajmniej coś potrafili zbudować w całości.
REKLAMA