AAA
Nowa linia technologiczna w firmie MAN & Bus
Malowanie szkieletów
Czwartek, 08 wrzesnia 2011r. (godz. 15:31)

Starachowicki zakład niemieckiego koncernu motoryzacyjnego MAN rozszerza ofertę. W poniedziałek, 29 sierpnia br. uroczyście uruchomił produkcję trzech rodzajów autobusowych korpusów.

fot. Gazeta Starachowicka

Projekt ochrzczony nazwą "Premium" został uroczyście zaprezentowany dziennikarzom na spotkaniu z udziałem kierownika zakładu MAN & Bus Stanisława Ziętkiewicza. W Starachowicach będą produkowane, a następnie lakierowane antykorozyjną techniką kataforezy korpusy (szkielety) trzech rodzajów autobusów: dwóch dalekobieżnych autokarów marki Neoplan oraz miejskiego piętrusa, jeżdżącego głównie po ulicach Berlina.


W tutejszej fabryce będą także wytwarzane części do autobusów dostarczanych do tej pory koncernowi przez niemiecką firmę Bozankaya.

- Produkcja szkieletów została przeniesiona do Starachowic z niemieckiego zakładu MAN - a w Plauen. Przesłanką był brak na miejscu urządzeń do malowania kataforezycznego. Starachowice znane są także z najwyższej techniki spawalniczej w koncernie MAN-a - mówił kierownik Ziętkiewicz, a przed pokazem lakierowania pierwszego egzemplarza z seryjnej produkcji, zwrócił się do załogi:

- Otwieramy dziś produkcję z najwyższej półki, przy okazji której stworzyliśmy 182 nowe miejsca pracy.

Ceremonię inauguracyjną na terenie fabryki poprowadzili koordynatorzy projektu "Premium": Wojciech Pawlak, kierownik pionu produkcji autobusów, Kamil Surdy, kierownik modułu "Premium" i Piotr Kaczorowski, kierownik zakładowych projektów.

Panowie jednocześnie nacisnęli przyciski maszynerii uruchamiające wyjazd na halę pierwszego korpusu. Zapoczątkowano tym samym właściwą produkcję, która w br. zakładana jest na poziomie 1,6 do 2,5 autobusów dziennie. Na nową inwestycję w Starachowicach MAN wydał 3,5 mln euro.

(iwo)

Dołącz do grona fanów Portalu Wirtualne Starachowice na Facebooku!

PRZECZYTAJ TAKZE:
Priest - 10-09-2011 11:39
ale ja nie chcialem kandydowac tam na kierownika, slyszalem o posadzie dla logistyka, nizszego szczebla...
Star 266 - 09-09-2011 22:29
Dla pracodawcy to może mieć też dobre strony.Bez znajomości języka taki pracownik nigdy nie poprosi o podwyżkę.Wogóle o nic nie poprosi :D .Żart oczywiście.
keirson - 09-09-2011 21:36
I tak z reguły jest.
Pawelizda - 09-09-2011 21:18
Tu nie chodzi o mnie, tu chodzi o ludzi,którzy na hasło:uruchomienie produkcji mają nadzieję na nowe miejsca pracy.
keirson - 09-09-2011 21:00
Widzę, że Ty nic nie rozumiesz i nie mam zamiaru Tobie tego tłumaczyc bo i tak na nic się to nie zda.
Pawelizda - 09-09-2011 20:58
Ale wątek dotyczy konkretnego miejsca. I ciekawe czy MAN rekrutując kierownictwo do pracy w POLSCE miał pytanie o podstawowa znajomość języka polskiego???
keirson - 09-09-2011 20:50
Po raz kolejny "błysnąłeś". Zapewne MAN w 95% kooperuje z dostawcami niemieckimi więc takie wymaganie to normalna sprawa. Człowiek bez znajomości języków obcych w dzisiejszych czasach nie ma szans na dobrą pracę.
Pawelizda - 09-09-2011 19:06
Biegły niemiecki w państwie polskim... mam pytanie: kto wygrał wojnę?
keirson - 09-09-2011 18:06
nie spełnił byś i tak warunków : m.in - biegły niemiecki wyższe kierunkowe wykształcenie doświadczenie najmniej 3 lata
Priest - 09-09-2011 17:36
logistyka. moja była wychowawczyni z technikum dostała telefon z MAN'a czy nie ma kogoś "natychmiast", po waszych komentarzach zaczynam się cieszyc ze u mnie w pracy jest mila atmosfera i nie trafilem do MANa...
keirson - 09-09-2011 13:31
Znam osobiście 3 osoby, które były zatrudnione na stanowisku kierownika segmentu/zmianowego i zrezygnowały ze względu na m.in fatalną atmosferę w miejscu pracy, układy i układziki oraz fatalną współpracę z kierownictwem zakładu oraz kierownictwem wyższego szczebla na wydziałach produkcyjnych. W ciągu pół roku pojawiło się ok [...]
beethoven - 09-09-2011 13:03
znam tylko jeden przypadek że kierownik zrezygnował, i to nie był kierownik z produkcji tylko logistyki. Atmosfera fakt nie jest za fajna, ale niestety coś za coś.
Star 266 - 09-09-2011 12:26
Na czym ona polega ? Wiadomo,że lepiej pracować w miłej atmosferze i zdrowia nie tracić ale przy obecnych trudnościach w znalezieniu pracy , wiadomo.
niwdew - 09-09-2011 11:41
logistyka czy technologa?
keirson - 09-09-2011 11:38
A siostra mojej dziewczyny pracuje tam w kadrach :-) Potrzebowali m.in specjalisty ds. gospodarki magazynowej, controllingu, cały czas pojawiają się ogłoszenia o ofertach na kierownika segmentu - straszna rotacja - ludzie po 2-3 miesiącach rezygnują m.in ze względu na fatalną atmosferę w pracy.
Priest - 09-09-2011 11:34
heh, , mialem informacje z pewnego źródła, nawet jeszcze nie było ogłoszenia o ofercie pracy...
keirson - 08-09-2011 20:22
To źle słyszałeś.
Priest - 08-09-2011 18:10
hmm a ostatnio slyszalem o zapotrzebowaniu na stanowisko logistyka w MANie i juz wiadomo dlaczego ;]
REKLAMA