AAA
Uwaga na oszustów nakłaniających do otwierania nowych kont!
Piatek, 12 maja 2017r. (godz. 10:39)

78-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego ufając, że dzwoni do niej funkcjonariusz, otworzyła w banku nowy rachunek i straciła ponad 100 tys. zł. 58-letni ostrowczanin uniknął straty pieniędzy, ponieważ poszedł do jednostki Policji upewnić się, czy nowe konto jest konieczne. W Sandomierzu natomiast zablokowano 50 tys. zł. już przesłane przez 79-latkę na nowy rachunek. Policjanci przestrzegają przed oszustami działającymi na szkodę seniorów!!!

Dyżurny ostrowieckiej komendy otrzymał dwa zgłoszenia dotyczące wyłudzenia pieniędzy metodą "na policjanta". Jak wynika z ustaleń, 78-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego w poniedziałkowe przedpołudnie otrzymała telefon od mężczyzny podającego się za funkcjonariusza Policji, zajmującego się rozpracowywaniem hakerów komputerowych, którzy włamują się na konta bankowe. Sprawca prowadził z kobietą rozmowę w taki sposób, że uwierzyła, iż ma do czynienia z funkcjonariuszem. Mężczyzna, w celu "zabezpieczenia" pieniędzy polecił założyć jej konto w jednej z placówek bankowych na terenie miasta. 78-latka nie podejrzewając nic złego postąpiła według wskazówek dzwoniącego. W placówce wyznaczyła do kontaktów podany przez niego numer telefonu oraz przekazała pin otrzymany z placówki bankowej i wszelkie oszczędności przesłała na nowe konto. Dodatkowo polecił kobiecie aby zwiększyła limit wypłat na maksymalny. Seniorka "przelała" na to konto blisko 112.000 tys. zł. Podczas wszystkich działań mężczyzna był w stałym kontakcie z kobietą. Przestrzegał ją aby z nikim o tej sytuacji nie rozmawiała do momentu zakończenia sprawy. Po rozmowie z synową zorientowała się o dokonanym na jej szkodę przestępstwie.


Kolejny przypadek dotyczy 58-letniego mieszkańca Ostrowca Świętokrzyskiego, który również otrzymał telefon od mężczyzny podającego się za policjanta. Metoda jego działania była identyczna jak w pierwszym przypadku. Ostrowczanina uratowało przed stratą 40 tys. zł informacja pracownicy banku, o nieopłacalności likwidacji lokat. Dlatego też 58-latek zgłosił się osobiście do ostrowieckiej komendy, chcąc wyjaśnić otrzymane telefony. Na miejscu dowiedział się, że dzwonił do niego oszust.

W taki sam sposób działał oszust, który zadzwonił wczoraj do 69-letniej mieszkanki Sandomierza. Pracownice placówki bankowej ostrzegały ją, że może być to oszustwo, ale kobieta założyła nowe konto i przesłała na nie ok. 50 tys. zł. Jednak po powrocie do domu, 69-latka zaczęła podejrzewać, że mogła zostać oszukana, dlatego zgłosiła się do komendy i tam potwierdziła swoje podejrzenie. Funkcjonariusze natychmiast podjęli działania i w ich konsekwencji zablokowano dostęp i możliwość dokonywania operacji, a kobieta nie straciła swoich pieniędzy.

Policjanci ostrzegają!

Oszuści "na policjanta" wciąż oszukują starszych ludzi. Nie bądźmy obojętni i wcześniej ostrzegajmy naszych krewnych, że mogą do nich telefonować osoby podszywające się pod policjantów. Nie pozwólmy, aby w ten sposób nasi najbliżsi stracili dorobek swojego życia. Rozmawiajmy z nimi o oszustach.

Zachowajmy ostrożność i zdrowy rozsądek w kontaktach z nieznajomymi osobami.

W przypadku jakichkolwiek podejrzeń powiadamiajmy o tym fakcie Policję, osobiście bądź telefonicznie pod numerem telefonu 997 lub 112.



źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim / KPP w Sandomierzu/ KPP w Starachowicach

REKLAMA