AAA
Zbieranie podpisów pod referendum
Poniedzialek, 06 lutego 2012r. (godz. 22:55)

fot. Maciej Kowalski

W najbliższych dniach w Starachowicach zostanie przeprowadzona akcja zbierania podpisów pod wnioskiem o przeprowadzenie ogólnopolskiego referendum dotyczącego powszechnego wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn.

Od lewej: Marcin Sowula, Maciej Kowalski, Robert Sowula, Marcin Pocheć
Od lewej: Marcin Sowula, Maciej Kowalski, Robert Sowula, Marcin Pocheć
fot. Robert Sowula
fot. Maciej Kowalski
Nastepna wiadomosc:
ť Chcą wygrać dla Starachowic

Poprzednia wiadomosc:
ť Nagrodzono sportowców

Akcja zbierania podpisów odbędzie się w najbliższą środę (8 lutego) od godziny 15:30 oraz w sobotę (11 lutego) od godziny 8:00 w Galerii Skałka.


Serdecznie zapraszamy mieszkańców do poparcia tej inicjatywy.

Robert Sowula
Marcin Pocheć
Maciej Kowalski

Dołącz do nas na Facebooku!

PRZECZYTAJ TAKZE:
podhalanczyk - 17-02-2012 18:44
W każdej "Reformie" ktoś zyska kosztem kogoś! Jakie będą efekty "Reformy emerytalnej Tuska"! 1.zwiekszone bezrobocie(co roku na emeryturę odchodzi srednio ok 100 tyś osób-pomóżmy to przez przedłużone lat i mamy o ile bedzie większe bezrobocie) 2.mniejszone wydatki z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (i głównie o to chodzi - [...]
abcde - 17-02-2012 14:09
Racja,trochę na szybko czytałem.ale ciekawe rzeczy piszesz,wieczorkiem doczytam :) A tak na szybko... wiesz Szwecja,tam jednak specyfika pracy jest troszeczkę inna niż u nas,ale to już zagadnienia szczegółowe. Oczywiście,jeśli ktoś od razu po liceum dostanie się do Policji to jak zdrowie pozwoli w wieku 44 lat będzie emerytem,a [...]
mati - 17-02-2012 13:45
Myśle, że nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem ;) wcześniej. Jesli juz pytasz o to 60 lat. To w Szwecji pełną emeryture otrzymuje się po 30 latach służby oraz w wieku 61 lat ;). Ja nic nie pisałem o zrównywaniu zawodów policjanta czy sklepikarza. Chodzi o 2 różne systemy emerytalne ! Oczywiście dobrze ze istnieją lecz pozio [...]
abcde - 17-02-2012 12:13
Czyli rozumiem,że Policjant powinien odchodzić na emeryturę w wieku 60 lat? rozumiem też,że pisząc tak zrównujesz służbę w tej formacji,jej specyfikę z pracą w cywilu np.banku,sklepie spożywczym itp. ? Ja uważam,że posunięcie to które teraz poczyniono jest wystarczające.25 lat służby i minimum 55 lat chyba,by odejść ze służby i [...]
mati - 17-02-2012 09:13
Powoływanie się na średnią długość życia podawanej przez GUS nie ma sensu, ponieważ należy sprawdzić co tam jest wliczane. Prawda, to jest 72 lata a drugą prawda jest taka że większość tych którzy osiągną wiek emerytalny żyją dłużej niż 4 lata i koniec. W ogóle nie tu leży problem. Ja bym chciał powrócić do systemu emerytur mund [...]
Jesion - 16-02-2012 23:24
nie sięga. Debata nad takim ważnym tematem widzę ze schodzi na psy... Co ciekawe, rząd Jerzego Buzka chyba proponował podniesienie wieku emerytalnego, w tedy Tusk krzyczał że jest przeciwny. Jestem przekonany, że przywódca każdej partii, zachowałby się tak samo, tak Miller, Kaczyński, Ziobro czy kto tam jeszcze... niby są prz [...]
Maciej Kowalski - 16-02-2012 17:29
zgadzam się w 100%!
olek2601 - 16-02-2012 14:23
Moim zdaniem wiele osób (w tym ja) nie decyduje się na więszką ilość dzieci właśnie ze względu na brak pomocy państwa. nie chodzi mi tutaj o pieniądze ale dostępność przedszkoli, żłobków itd... zobacz jaką pomoć państwo daje rodzinie w Anglii czy Francji.
abcde - 16-02-2012 12:01
No i to jest właśnie sedno sprawy.takowej polityki w Polsce absolutnie nie ma. Totalną i skrajnie nie odpowiedzialną głupotą jest chęć wprowadzenia reformy w takim kształcie jak się proponuje i pozostawienie samej sobie polityki pro rodzinnej. Generalnie,jak we wcześniejszym poście uważam,po tym rządzie niczego dobrego bym się [...]
mati - 16-02-2012 10:05
W 1999 narzucono nam błędną reformę. Mówiono wtedy o tym że, przyszli emeryci będą spędzać wakacje na Hawajach i inne bzdury.Ludzie nie wiedzieli na co sie zgadzają. Nie było żadnych konsultacji społecznych, tylko papka propagandowa. Trochę przypomina mi to obecną sytuację, gdy obecną reformę rząd chce jak najszybciej wprowadzi [...]
Maciej Kowalski - 16-02-2012 09:43
i jest to 71 lat dla mężczyzn - czyli średnio 4 lata na emeryturze!!!! Temat jest bardzo złożony, ale reformą pseudo na kolanie sprawy nie załatwimy.
Kupsko - 16-02-2012 09:37
jakoś nie chce mi się wierzyć, że za pomocą ustawy nagle wzrośnie przyrost naturalny. Wydaje mi się, że to jest problem bardziej kulturowy.
olek2601 - 16-02-2012 09:12
Zgadzam się z tobąw 100% co do polityki prorodzinnej. Jedyną szansą na godziwe emerytury to podniesienie przyrostu naturalnego żeby za 20-30lat pracowało więcej osób niż się prognozuje. Dlatego Tusk powinien skupić się na zachecaniu ludzi do posiadania dzieci i zwiększyć skuteczność polityki prorodzinnej - jeśli taka wogóle jes [...]
abcde - 15-02-2012 22:35
Reforma w której dla mnie brak słowa klucz - polityka pro rodzinna.jedynie prezydent o tym wspomniał i tutaj widziałbym szansę by politycy z nim dyskutowali. Co proponuje Tuska w zamian za swoje pomysły dla tych którzy planują lub już założyli rodziny,mają lub będą mieć dzieci dzięki to którym za 20-25 lat polska gospodarka mia [...]
Maciej Kowalski - 15-02-2012 20:35
świat się kończy - coraz częściej zaczynamy się zgadzać w sensie ja i (tak przypuszczam) zwolennicy PIS-u :) @Jesion to co odstawił TUSK podczas konferencji to tragedia przez duże T!!! jak nie jego reforma to: albo wzrost VAT o 8% albo wzrost składki emerytalnej o 30% nawet nie jestem w stanie tego komentować!
mamut - 15-02-2012 20:31
A kto niby ma to zrobić?
podhalanczyk - 15-02-2012 19:32
Trzeba po prostu DOBRZE rządzić a nie kiwać społęczeństwo gdzie się da i jak się da!
Jesion - 14-02-2012 20:31
Właśnie między innymi w Wiadomościach TVP mówili o reformie emerytalnej. Solidarność, zebrała już podobno milion podpisów pod referendum. Planuje strajki w Warszawie przeciwko reformie. Może ktoś mi powiedzieć, jaka jest alternatywa wobec podwyższenia wieku emerytalnego, oprócz reformy ZUS i KRUS. I co w ogóle można zrobić co b [...]
olek2601 - 09-02-2012 08:37
wczoraj podpisy zbierali w Skałce, podpisałem, ale tak się zastanawiam po co? i tak referendum nie będzie, w Polsce średnia życia w ciągu ostatnich 20 lat podniosła się dla mężczyzn o 7lat a dla kobiet o 5, nawet ekonomiści którszy nie są przychylni rządowi uważają to za dobry krok. Społeczeństwo jest coraz starsze, w Europie po [...]
abcde - 07-02-2012 23:59
Moim skromnym zdaniem,wydaje mi się że premier gra już VA BANK a PSL będzie musiało pogodzić się z decyzją Tuska. Tylko konsekwencje takich a nie innych decyzji mogą być różne.zresztą premier znalazł się pierwszy raz pod aż tak dużym obstrzałem.poprzednie afery jak np.hazardowa wyciszono a i media taka zajadle nie atakowały. Po [...]
Peter - 07-02-2012 23:59
Ja jeszcze bym zlikwidował KRUS i filary ZUS zbudował od nowa. Kurcze, mój tata ma 30 letni staż pracy, z czego 20 lat własna działalność i przyszło mu z ZUS pismo, że dostanie 1000 zł emerytury. Moja mama - 17 lat stażu pracy - 420 zł. Dobrze, że mają III filar i troszkę oszczędności, ale na stare lata przyjdzie im chyba być n [...]
Maciej Kowalski - 07-02-2012 23:27
ciekawe co na to koalicjant który ma zupełnie odmienne zdanie i zauważyłem zgrzyty i to spore w tym temacie
Maciej Kowalski - 07-02-2012 23:25
@abcde zauważyłem:) jest stanowisko w s;prawie reformy ale i ogólnie w programie SLD. Powiem Ci że proponuję poczekać do kwietnia bo będą zupełnie nowe założenia programowe i tam m.in. o emeryturach ale także ubezpieczeńiach społecznych, wspieraniu przedsiębiorczości etc. Jak będzie gotowy dokument to podrzuce linka ok?
abcde - 07-02-2012 23:17
ZUS to jest akurat instytucja o której wręcz marze,by wreszcie ktoś wprowadził w niej wspomniane przez Ciebie,głębokie zmiany. Zdanie premiera już chyba słyszałeś ? :( Mam nadzieję,że jak równie chętnie premier deklaruje chęć wzięcia ''na klate'' i podjęcia decyzji o reformie w kształcie jaki foruje,bez konsultacji społecznych, [...]
Maciej Kowalski - 07-02-2012 23:14
owszem, tylko bez głębokich zmian w zusie i w ogóle w całym systemie ubezpieczeń to czrno to widzę:(
abcde - 07-02-2012 23:08
pytałem na poprzedniej stronie,ale chyba nie zauważyłeś :) Interesuje mnie Wasz (SLD) punkt widzenia na emerytury i na politykę pro rodzinną.na stronie krajowej partii znajdę aktualny program odnoszący się do w/w ?
Maciej Kowalski - 07-02-2012 23:00
otóż to, bo i tak powyżej 60 roku życia niech ktoś znajdzie pracę to cud! To ma być reforma - a nie podwyższenie wieku! reforma to zmiana systemowa, niech emerytura zależy od stażu pracy a nie wieku emerytalnego! dodatkowo bez kompleksowej oferty: polityka prorodzinna przeciwdziałanie bezrobociu reforma ZUS i tak nic ni [...]
Peter - 07-02-2012 22:53
Drogi kolego już jest tak, że w wielkim procencie decyduje Unia Europejska, ponieważ prawo unijne jest NADRZĘDNE nad prawem krajowym. W tym temacie wystarczy dyrektywa unijna o zrównaniu wieku emerytalnego do lat 67 na terenie całej UE i mamy dwa lata na wcielenie takiej dyrektywy w życie. Druga sprawa - reforma ta będzie niewy [...]
abcde - 07-02-2012 22:47
Ilu mamy tych wysłanników? sam wiesz co my tak na prawdę możemy,rozmawiać,dyskutować ale jest nas za mało niestety :) Oscar ja nie jestem przeciwny reformie emerytalnej jako takiej,bo tą akurat w końcu trzeba było dokończyć. odmienną kwestią jest sposób na jej przeprowadzenie.uważam,że nawet tak drastyczna jaką się teraz foruje [...]
Oscar - 07-02-2012 22:40
Przecież mamy swoich wysłanników z PE. :) Mogą brać udział w podejmowaniu decyzji. Ale popatrz na sytuacje i jak wygląda system emerytalny w Polsce. Ledwo zipie, potrzeba zmian i wydłużenia tego okresu. Nawet Palikot mówił w wypowiedzi ze jest za przedłużeniem tego czasu bo daje możliwość uczestniczenia starszym ludziom w życi [...]
abcde - 07-02-2012 22:27
@Maciej,interesuje mnie Wasz (SLD) punkt widzenia na emerytury i na politykę pro rodzinną.na stronie krajowej partii znajdę aktualny program odnoszący się do w/w ? Bardzo mnie to interesuje,bo jak już podkreślałem rozumiem jakąś reformę emerytur po konsultacjach społecznych,natomiast nie rozumiem skoku na kasę społeczeństwa w im [...]
Oscar - 07-02-2012 22:26
Jasne ze Tak, tyle jeśli KE przygotuje projekt który będzie to sztywno ustalał to i tak będziemy zmuszeni do zmian z tym związanych. :) Więc formalnie to będzie wyglądać tak ze uda wam się zorganizować referendum, prawdopodobnie większość zagłosuje za obecnym czasem pracy, a prawo UE będzie nakładało na nas i tak obowiązek zmia [...]
Jesion - 07-02-2012 22:22
Ciekawe jak trzej panowie autorzy wyobrażają sobie system emerytalny w Polsce za 20, skoro teraz już to ledwo co działa. Co będzie jak wyż demograficzny wejdzie w wiek emerytalny a Polaków będzie się rodzić jak teraz - zazwyczaj jedno dziecko, do tego społeczeństwo żyjące po 80 lat. Jestem ciekaw, bardzo. Nie stoję murem za rzą [...]
Maciej Kowalski - 07-02-2012 22:21
Ale Oscar, krajach UE średnio żyje się 6-7 lat dłużej! ALe Oscar, wg badań EUROSTATU: 17% ludzi nie dożyje do wielu emerytalnego 67 lat 17% ludzi utraci przed osiągnięciem wieku emerytalnego zdolność wykonywania pracy a tak w ogóle to najlepiej wyjdą na tym PTE bo o te 2 i 7 lat dłużej będą pobierać składki , obracać nimi i zar [...]
kermit67 - 07-02-2012 22:11
Za 20-30 lat będzie w Polsce pełno żółtych/czarnych i innych kolorowych.
Oscar - 07-02-2012 21:59
Wiecie co tak się zastanawiam tylko po co to referendum. :) Skoro wiadomo że pracują nad ustawą w UE podnoszącą i równającą wiek emerytalny we wszystkich krajach. :)
kermit67 - 07-02-2012 21:53
Ila Pan wojskowy ma lat? Ile lat pracy? W jakim wieku przeszedł na budżetową emeryturę ?
Kupsko - 07-02-2012 21:51
no to życze powodzenia.
podhalanczyk - 07-02-2012 21:20
Sens istnienia panstwa wbrew obywatelom to czysty TOTALITARYZM (demokracja jako libertyńska demagogia). Z dziejów totalitaryzmów Stalina i Hitlera wynika iż podstawą ich wszechwłądzy był toatalny wpływ na uwczesne media(dlatego "grupa trzymająca włądzę" tak boi się dostępu Telewizji Trwam do obywateli III RP). Reforma emeryt [...]
abcde - 07-02-2012 19:49
Faktycznie,społeczeństwo nam się starzeje,wchodzimy w niż demograficzny i będzie coraz gorzej tylko... skoro potrzebne są takie reformy emerytalne dlaczego po 1.zrobiono skok na pieniądze z OFE by łatać dziurę w budżecie,a po 2. gdzie jest polityka prorodzinna rządu ? becikowe? śmiechu warte! na prawdę rozumiem reformę emerytal [...]
Kupsko - 07-02-2012 19:00
przecież reforma emerytalna musi być, dla dobra państwa, więc nie oddawałbym jej w ręce obywateli. Przyrost naturalny lekko powyżej 0 %.
Maciej Kowalski - 07-02-2012 18:38
polecam zapoznać się:)
podhalanczyk - 07-02-2012 15:29
Jaśnie panująca "grupa trzymajaca włądzę" jest gotowa na rozmowy TYLKO jak odpowiednio duża grupa niezadowolonych wychodzi na ulice i robi to systematycznie! A jak nie to dzielnie rządzi w interesie włąsnym i bogatych korporacji! ....aby żyło się lepiej,wszystkim cwaniakom i mnaipulantom!
abcde - 07-02-2012 13:44
Fakt,Solidarność zebrał już ponad milion o ile dobrze wczoraj czytałem.zobaczymy teraz jak SLD to pójdzie,ale myślę że 200-300.000 uda im się zebrać.
Pelek - 07-02-2012 13:35
Szansa jest chyba jeszcze nie stracona. Cyt. " ... Zebrane podpisy trafią do parlamentu dopiero w momencie przygotowania przez rząd projektu zmian w systemie emerytalnym i poddaniu go konsultacji społecznych... " Solidarność zebrała już 1 milion podpisów. Posłowie - miejmy nadzieję - zastanowią się zanim zagłosują. http://w [...]
Peter - 07-02-2012 11:19
Super inicjatywa, szkoda tylko, że te podpisy prawdopodobnie pójdą na marne. Żadnego referendum nie będzie, a ustawa już jest gotowa i za dwa tygodnie ląduje w Sejmie.
Pelek - 07-02-2012 00:18
Panowie - czemu tak późno !!!!! Solidarność już od miesiąca zbiera podpisy. !!!
REKLAMA