AAA
Podsumowanie Programu azbestowego na terenie Gminy Starachowice za 2014 rok
Czwartek, 13 listopada 2014r. (godz. 18:47)

Podobnie jak w latach ubiegłych, również w roku bieżącym Gmina Starachowice realizowała "Program usuwania wyrobów zawierających azbest". Na ten cel corocznie zabezpieczane są środki w budżecie Gminy. Również w roku 2014 Gmina wystąpiła o dodatkowe środki do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach.

W wyniku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, Gmina Starachowice uzyskała dofinansowanie w formie dotacji w wysokości 48.450,66zł, stanowiącej 85% kosztów kwalifikowanych zadania. Na dotację złożyły się środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w wysokości 19.950,27zł - tj. 35% kosztów kwalifikowanych oraz środki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w wysokości 28.500,39zł - tj. 50% kosztów kwalifikowanych. Całkowity koszt zadania zrealizowanego w ramach "Programu usuwania wyrobów zawierających azbest w Gminie Starachowice" wyniósł w 2014 roku 57.000,78zł. Na terenie naszego miasta zdemontowano i unieszkodliwiono pokrycia dachowe wykonane z eternitu na 22 posesjach, a także usunięto zdeponowane odpady zawierające azbest z 73 nieruchomości. Łączna ilość unieszkodliwionego w 2014 roku eternitu wyniosła 12.140m2. Usługę tą zrealizowała wybrana w drodze zamówienia publicznego firma Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowo-Produkcyjne "EURO-GAZ" Sp. j. ze Zgórska.


REKLAMA