AAA
Z kamerą wzdłuż Czarnej oraz Kamiennej
Wchodzą w kolejny etap projektu
Niedziela, 06 lutego 2011r. (godz. 21:59)

W ramach projektu „Nad Czarną i Kamienną...” powstał film, który będzie promował nieodkryte piękno północnej części województwa świętokrzyskiego. A za dwa miesiące ruszą spoty w radiu i telewizji.

fot. Gazeta Starachowicka
Nastepna wiadomosc:
ť Złapali złodziei

Poprzednia wiadomosc:
ť Wykłócili się o budżet

Przedstawiciele pięciu partnerskich powiatów przebywali od 11 do 16 stycznia na targach turystycznych „VACANTIEBEURS”, jakie odbyły się w Centrum Wystawienniczym „Jaarbeurs" w Utrechcie. Byli jednymi z 1600 wystawców, którzy prezentowali tam swoje oferty.


Na 20 metrach kwadratowych, stanowiących niewielką część polskiego stoiska, promowali nasz region wspólnie z Regionalną Organizacją Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego. Chodziło głównie o przybliżenie atrakcji, opisanych i przedstawionych w przewodnikach oraz folderach.

Mieli również możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z osobami zainteresowanymi ofertą turystyczną, którym rozdawali wydawnictwa „Nad Czarną i Kamienną…”, publikowane w języku angielskim oraz niemieckim, a przy tym nowe foldery, mapy i znaczek z logo projektu. Odwiedzający mogli dowiedzieć się także, gdzie przyjechać na wypoczynek.

Holendrów najbardziej interesowały szlaki rowerowe oraz miejsca wyspecjalizowane w przyjmowaniu grup caravaningowych lub inne, w którym można się bezpiecznie zatrzymać samochodem z przyczepą. Póki co, nie ma ich zbyt wiele, ale można to szybko nadrobić. Nie brakuje przecież wiejskich gospodarstw, które mogłyby się tym zająć. Zainteresowany wspólnym stoiskiem był także ambasador RP, Janusz Stańczyk.

Były to kolejne targi, w których uczestniczyli przedstawiciele naszych powiatów, po Kijowie oraz Poznaniu. Następne odbędą się za miesiąc w Sosnowcu. To Międzynarodowe Targi Turystyki, Rekreacji i Wypoczynku Expo Silesia, co tylko potwierdza dobrą współpracę między piątką samorządów.

Razem można więcej


- Udało się nam zrealizować 90 procent zamierzeń – mówił podczas czwartkowego spotkania Robert Post, naczelnik Wydziału Rozwoju Powiatu Ostrowieckiego. - Zaowocowało to tym, że nasz region wreszcie zaistniał na targach krajowych, ale i zagranicznych. W tym roku zakończymy i podsumujemy realizację projektu.

Jego efekty będą widoczne w postaci większej liczby turystów, jacy odwiedzą nasz region. Będziemy mogli zaobserwować to na własnych podwórkach. Każdy z nas ma przecież własne atrakcje.

Ale już teraz pojawia się słowo sukces. Zdaniem starosty koneckiego Andrzeja Lenarta, decyzja o przystąpieniu do tego projektu pięciu powiatów była jak najbardziej słuszna.

- Łączymy pewne tradycje szlaku przemysłowego, co pozwala się nam przebić w województwie – uważa Lenart. - Do tej pory ginęliśmy na tle Kielc. Wzmianki o naszych powiatach były raczej mikroskopijne. Teraz atut północy został w pełni wykorzystany. Nie przytłacza nas już spuścizna wielkiego przemysłu, bo okazało się, że może być ona doskonałą atrakcję, jak w Anglii czy Niemczech.

Nie sposób jednak na tym poprzestać, o czym mówił Zdzisław Kałamaga, starosta ostrowiecki.

- Trzeba zastanowić się, co będzie w przyszłości – przekonywał swoich partnerów. – Nie możemy poprzestać na jednej akcji. Turysta, który nie jest systematycznie bombardowany informacjami o danym regionie, może o nim szybko zapomnieć.

A szkoda by było zaprzepaścić działania, które stały się już ewenementem na skalę kraju, jak mówił starosta skarżyski Michał Jędrys.

- Rzadko się zdarza, że powiaty, które mogłyby konkurować ze sobą, współpracują na rzecz promocji regionu. Wspólnie pokazujemy to, co najlepsze. Promujemy bazę turystyczną, ale nie tylko, jesteśmy w stanie zainteresować naszym regionem również inwestorów. Warto więc kontynuować działania. Bo przecież wiele jest rzeczy, które można wspólnie realizować, jak na przykład polityka informacyjna, czy pozyskiwanie inwestorów.

Co dalej?

Wyznaczeniem nowych kierunków działań miałyby się zająć robocze zespoły, które – jak zauważył starosta Andrzej Matynia – sprawdziły się doskonale. To właśnie tu zapadały decyzje co do większości ustaleń.

- Należałoby się zastanowić, z jakich źródeł finansowych moglibyśmy jeszcze skorzystać – mówił starosta Matynia. Dzięki temu, stwierdził, siła oddziaływania byłaby większa, do czego przychylili się zresztą pozostali.

- Unia lubi duże projekty – przekonywał Zdzisław Kałamaga. – Trzeba tylko w sposób jasny oraz twardy pokazać efekty z realizacji „Nad Czarną i Kamienną...”.

A na nie przyjdzie jeszcze trochę poczekać. Jak na razie nakręcono już film, który będzie promował nasz region. W przyjazny sposób oprowadza on widza wzdłuż rzek Czarnej oraz Kamiennej, pokazując historię, zabytki architektury, walory przyrodnicze i szlaki turystyczne na tym terenie.

Powstały też spoty reklamowe, które wyemitują stacje regionalne TVP (Warszawa, Kraków, Katowice, Łódź i Kielce) oraz TVN i Telewizji Polonia. Przewidziano aż 245 takich emisji. Promocja odbywać się będzie również za pośrednictwem Radia Zet i RMF FM, gdzie zaplanowano 90 emisji.

Pierwsze można będzie usłyszeć już w marcu, następne będą w kwietniu i maju.
Do realizacji pozostały jeszcze tablice informacyjne, a także ogłoszenie przetargu na promocję projektu w prasie ogólnopolskiej, co ma nastąpić na przełomie stycznia oraz lutego.

No i oczywiście udział w targach krajowych i zagranicznych. Najbliższe, jak już wspomnieliśmy, odbędą się w Sosnowcu.

(An)

REKLAMA