PRZECZYTAJ TAKZE:
roberttof - 24-06-2012 18:03
Proszę pamiętać ,MAN dostał od rządu dotacje na utworzenie nowych miejsc pracy . Stan 1510 osób musi być do 2015 r. Za około milion euro będzie budowana automatyczna linia lakiernicza. MAN nie jest idealnym miejscem pracy . Pracował w wielu zakładach w Starachowicach i uważam ,że warunki tu oferowane są najlepsze na naszym rynku [...]
beethoven - 24-06-2012 10:06
Dokładnie tak jest, tylko niestety za dużo jest ok 400 osób, i nie wiadomo co zrobią na początku przyszłego roku, kiedy porozumienie wygaśnie.
Karol - 24-06-2012 04:47
1510 osób. Dlatego z 1749 schodzą właśnie do tej liczby, bo na tyle im porozumienie ze związkami zawodowymi pozwala.
Jesion - 23-06-2012 22:28
Konkurencja już takie ma... Solaris już oszczędne autobusy wyprodukował, np. sześć hybrydowych Solarisów już od prawie pół roku jeździ po Warszawie...
heros - 23-06-2012 22:19
Może moje wypowiedz będzie kontrowrsyjna ale już jako były pracownik Mana (z własnej nie przymuszonej woli) musze powiedzieć że wiele osób nie docenia tego co Man oferuje, może kasa nie jest wygórowana atmosfera nie jest super ale jak idziesz do prac to wiesz co robisz że pracujesz od 630 do 1430 że masz wyplate zawsze pierwszeg [...]
pat - 23-06-2012 15:05
obecnie to już 180!
RISE - 23-06-2012 13:57
Nie zamkną zakładu u Nas...jeśli już to po prostu zmniejszą nakład prac. Po co inwestowali by w remont hal, budowę spalarni związków lotnych z lakierni itd, czemu nie chcą przedłużyć wynajmu hal PKC, które musi się przenieść w całości na remontowane już hale AiB. Z tego co wiem z końcem roku kończy się MANowi "umowa", w którem m [...]
roberttof - 23-06-2012 11:41
Panowie dyskutujecie o zamykaniu zakładu w Starachowicach . Mam więc pytanie jakie MAN poniósł inwestycje w Starachowicach i na jaką kwotę ? Może to pomoże rozwiązać Wasz dylemat .
Star 266 - 23-06-2012 09:37
To już takie pewne nie jest.Najbardziej opłacalna jest produkcja wielkoseryjna.Zwiększanie produkcji generalnie jest bardziej opłacalne niż utrzymywanie wielu fabryk z niewykorzystanymi mocami produkcyjnymi ..... jak była FSC,podejrzewam.
Karol - 23-06-2012 08:36
Po co będą przenosić produkcję np. do Sadów i zwiększać jej koszty? Taniej jest utrzymać pracownika w Starachowicach i korpusy wozić TIR-ami niż podnieść stawkę dodatkowym 1000-1500 osób, które musieliby zatrudnić w Wielkopolsce. A w Ankarze już zaczęli na dobre, bo zabierają już wybrane modele ze Starachowic i Sadów.
Jesion - 22-06-2012 23:37
Odezwała się oświecona oaza mądrości i rozsądku...
No trochę przesadziłeś, bo pamiętam dyskusje nad Niepołomicami.
Poza tym, ja tylko wspomniałem, że obawiam się przeniesienia produkcji do Niepołomic, czy nie mogliby równie dobrze tam otworzyć linii produkcyjnej? Gruntu na pewno tam co nie miara... tudzież pod Poznań.
keirson - 22-06-2012 22:49
Ty nie myslisz.Nie wiesz co w jakim zakladzíe sie produkuje,zreszta generalnie jak czytam twoje madrosci t
otepy jestes strasznie. Ps.jak man stawial zaklad pod krakowem to mama ci dupe wycierala
Jesion - 22-06-2012 22:26
No... czyli tak jak myślałem...
keirson - 22-06-2012 16:29
Wladze Niepolomic zrobily wszystko aby zaklad MAN powstal tam,nasze nic,choc zarzad koncernu byl sklonny tu pobudowac. Zaklad od podstaw.Jednak wlodarzom chyba niezbyt zalezalo...
Jesion - 22-06-2012 15:32
Nikt nie mówi że produkcję przeniesiono. Ja powiedziałem tylko, że obawiam się żeby kiedyś w przyszłości to nie nastąpiło.
@RX, pytanie , zadałeś tak jakbyśmy byli jakimś śmieciem.
A zapewne nie rozwinął większej działalności bo:
- do nas jest o wiele słabszy dojazd, a w Niepołomicach blisko do A4, S7
- u nas nie ma tyle wolnej [...]
Star 266 - 22-06-2012 12:20
Hm, temat rzeka , niemniej bardzo chętnie o tym porozmawiam.
1) Po co więc MAN wszedł do Starachowic jeśli zamierzał budować inny zakład. Po co mu te Starachowice ???
2) Jeśli już MAN został właścicielem wkońcu dużego terenu i sporej ilości nieruchomości dlaczego nie :
a) rozwinął produkcji na bazie istniejących zasobów
b) [...]
keirson - 22-06-2012 09:03
@RX
Zadnej produkcji do Niepolomic nie przeniesiono, powstala tam od podstaw montownia samochodow ciezarowych.
Gdyby droga dla MANa miala znaczenie pierwszorzedne to juz w 1999 r. ulokowali by zaklad gdzie indziej.
Karol - 20-06-2012 19:09
Niektórym opłaciło się zwalniać. Ludzie z większym stażem pracy dostaną nawet równowartość siedmiu wypłat zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy w czasie okresu wypowiedzenia. Przykładowo - 2 wypłaty od kierownika zakładu, 2 miesiące wypowiedzenia, 3 miesięczna odprawa. Lepiej wziąć taką kasę i uciekać niż zostać siłą wywalony [...]
Star 266 - 20-06-2012 16:37
Świat stoi na głowie. Rozumiem kogoś gratyfikować aby dobrze pracował. Ale zapłacić po to tylko żeby znikł z oczu ....
Sami sobie jesteśmy winni.Brak drogi to po pierwsze. Po drugie brak woli odgórnej niestety.
beethoven - 20-06-2012 15:30
Jak pewnie doskonale wiecie, Niepołomice produkują ciężarówki, a nie autobusy.
Jeśli już by miała zniknąć produkcja autobusów ze Starachowic to pewnie do Ankary.
Z tego co mi wiadomo, do tego "dobrowolnego" zwolnienia zgłosiło się ok 117 osób.
Jesion - 20-06-2012 13:31
Oby tylko się nie okazało, że fabryka w Starachowicach w ogóle okaże się MAN-owi niepotrzebna, a produkcję przejmą Niepołomice...
RISE - 20-06-2012 06:47
Mam wrażenie, że od kiedy Polak jest prezesem zaczęło się po prostu robić nie za ciekawie w firmie... Tak jakby miał to wpisane jako jeden z punktów do wykonania w planie swojej kadencji ... - powolna śmierć zakładu ( podobno tak było w sprawie z AiB ale tam był od razy wylew z bardzo znacznym paraliżem obydwu stron ciała...chyb [...]
Star 266 - 19-06-2012 23:52
Ale Oni dobrzy, przez całe dwa miesiące będzie co do garnka włożyć.
A co potem ???
PS. Dziękujemy za przeniesienie produkcji do Niepołomic i Steyera. Tu od 65 lat ludzie pracowali na fabrykę. Nie na pieniądze,które były takie sobie, nie dla zaszczytów, nie dla korzyści.Dla fabryki , dla przyszłości, dla potomności ..... i wsz [...]