Świętokrzyska eurodeputowana Róża Thun wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce rozpoczynają konsultacje społeczne dotyczące powstania Europejskiej Platformy Rozwiązywania Sporów On-line. W Parlamencie Europejskim w ramach Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumenta Róża Thun pracuje nad projektem rozporządzenia Komisji Europejskiej dotyczącym Internetowych Metod Rozstrzygania Sporów (On-line Dispute Resolution, ODR). Konsultacje trwają do 10 maja 2012 r.
"Głos konsumentów jest niezwykle ważny przy określaniu przepisów i wymagań stawianych przed platformą rozwiązywania sporów on-line. Zachęcam do wzięcia udziału w konsultacjach. Dzięki opinii obywateli, tworzymy lepsze przepisy, dostosowane do realnych oczekiwań" - podkreśliła Róża Thun.
Róża Thun w połowie kwietnia przedstawia w Parlamencie raport dotyczący rozwiązywania sporów on-line, do którego poprawki będzie można wprowadzać do końca maja.
Nadal wielu konsumentów nie decyduje się na zakupy przez Internet. Jedynie 29% polskich konsumentów dokonało zakupu przez Internet w ostatnim roku i jedynie 2% dokonało zakupu w innym państwie członkowskim. W całej Unii Europejskiej jest to odpowiednio 40% i 9%.
Jednym z powodów, dla których zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy nie decydują się na zakupy lub sprzedaż przez Internet jest obawa o bezpieczeństwo dokonywania transakcji, jedni i drudzy często obawiają się komplikacji w przypadku ewentualnych sporów.
"Chcemy przekonać wszystkich niezdecydowanych, że warto i opłaca się kupować od przedsiębiorców z innych krajów UE. Argumentami "za" są szeroka oferta, atrakcyjne ceny wielu produktów i bezpłatna pomoc prawna sieci ECC-Net w razie problemów. Nowa platforma rozwiązywania sporów on-line ma dodatkowo zwiększyć poczucie bezpieczeństwa kupujących. Zależy nam, by spełniała ona potrzeby konsumentów, dlatego zapraszamy wszystkich do głosowania - powiedział Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.
Róża Thun i Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce spytają między innymi o to, jak w najlepszy sposób dostosować internetową platformę do rzeczywistych potrzeb konsumentów i jak promować tematykę pozasądowego rozwiązywania sporów.
Formularz ankiety dostępny jest na stronie internetowej www.rozathun.pl/konsultacje-konsumenckie oraz na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.
Kontakt:
Biuro Róży Thun w Kielcach
ul. IX Wieków Kielc, 25-516 Kielce
konsultacje@rozathun.pl
www.rozathun.pl/konsultacje-konsumenckie
tel. 797 12 26 91
Dołącz do nas na Facebooku!
Internet światłowodowy (FTTH/FTTB) (81)
II Starachowicki Test Coopera (0)
Świętokrzyski Turniej Piłki Nożnej Olimpiad Specjalnych w Starachowicach (0)
Zrób dziecku paszport na Dzień Dziecka (0)
Usłyszał zarzut usiłowania zabójstwa (0)
Pełnowymiarowe boisko z zapleczem sportowym wkrótce w Starachowicach (0)
SMS Absolwenci dają kibicom kolejne powody do radości (0)
Trwa budowa basenów letnich w Starachowicach (0)
Powstała wizualizacja przejścia nad torami w Starachowicach Zachodnich (3)
Starachowice coraz wyżej w rankingu "Wspólnoty"
Rusza budowa nowych mieszkań w Starachowicach
Pożar budynku mieszkalnego, 1 ofiara śmiertelna
Nieruchomości
Sprzedam(0) Kupię(1) Zamienię(0) Mam do wynajęcia(0) Poszukuję do wynajęcia(0)
Motoryzacja
Sprzedam(0) Kupię(1) Zamienię(1)
Praca
Zatrudnię(9) Szukam pracy(0) Dodatkowa(0)
Komputery
Sprzedam(0) Kupię(0) Zamienię(0)
Telefony
RTV / AGD
Sprzedam(1) Kupię(0) Zamienię(0)
Edukacja
Sprzedam(0) Kupię(0) Zamienię(0) Oddam(0)
Dla domu
Sprzedam(5) Kupię(0) Zamienię(0) Oddam(0)
Flora i fauna
Różne
Sprzedam(25) Kupię(1) Zamienię(0) Oddam(0) Usługi(21) Towarzyskie(0) Urzędowe(0) Różne(8)