AAA
Ruszają konsultacje społeczne On-line Róży Thun i ECK w Polsce
Wtorek, 17 kwietnia 2012r. (godz. 19:38)

Świętokrzyska eurodeputowana Róża Thun wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce rozpoczynają konsultacje społeczne dotyczące powstania Europejskiej Platformy Rozwiązywania Sporów On-line. W Parlamencie Europejskim w ramach Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumenta Róża Thun pracuje nad projektem rozporządzenia Komisji Europejskiej dotyczącym Internetowych Metod Rozstrzygania Sporów (On-line Dispute Resolution, ODR). Konsultacje trwają do 10 maja 2012 r.

Róża Thun
Róża Thun
Ruszają konsultacje społeczne On-line Róży Thun  i ECK w Polsce
Ruszają konsultacje społeczne On-line Róży Thun i ECK w Polsce

"Głos konsumentów jest niezwykle ważny przy określaniu przepisów i wymagań stawianych przed platformą rozwiązywania sporów on-line. Zachęcam do wzięcia udziału w konsultacjach. Dzięki opinii obywateli, tworzymy lepsze przepisy, dostosowane do realnych oczekiwań" - podkreśliła Róża Thun.


Róża Thun w połowie kwietnia przedstawia w Parlamencie raport dotyczący rozwiązywania sporów on-line, do którego poprawki będzie można wprowadzać do końca maja.

Nadal wielu konsumentów nie decyduje się na zakupy przez Internet. Jedynie 29% polskich konsumentów dokonało zakupu przez Internet w ostatnim roku i jedynie 2% dokonało zakupu w innym państwie członkowskim. W całej Unii Europejskiej jest to odpowiednio 40% i 9%.

Jednym z powodów, dla których zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy nie decydują się na zakupy lub sprzedaż przez Internet jest obawa o bezpieczeństwo dokonywania transakcji, jedni i drudzy często obawiają się komplikacji w przypadku ewentualnych sporów.

"Chcemy przekonać wszystkich niezdecydowanych, że warto i opłaca się kupować od przedsiębiorców z innych krajów UE. Argumentami "za" są szeroka oferta, atrakcyjne ceny wielu produktów i bezpłatna pomoc prawna sieci ECC-Net w razie problemów. Nowa platforma rozwiązywania sporów on-line ma dodatkowo zwiększyć poczucie bezpieczeństwa kupujących. Zależy nam, by spełniała ona potrzeby konsumentów, dlatego zapraszamy wszystkich do głosowania - powiedział Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

Róża Thun i Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce spytają między innymi o to, jak w najlepszy sposób dostosować internetową platformę do rzeczywistych potrzeb konsumentów i jak promować tematykę pozasądowego rozwiązywania sporów.

Formularz ankiety dostępny jest na stronie internetowej www.rozathun.pl/konsultacje-konsumenckie oraz na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

Kontakt:
Biuro Róży Thun w Kielcach
ul. IX Wieków Kielc, 25-516 Kielce
konsultacje@rozathun.pl
www.rozathun.pl/konsultacje-konsumenckie
tel. 797 12 26 91

Dołącz do nas na Facebooku!

REKLAMA