AAA
Drogie nie tylko holowanie
Rada uchwaliła
Sobota, 29 wrzesnia 2012r. (godz. 15:25)

W związku z nowelizacją ustawy "Prawo o Ruchu Drogowym", starosta starachowicki przejął obowiązki związane z usuwaniem i umieszczaniem na parkingu strzeżonym pojazdów. Nieodebranie pojazdu przez właściciela pojazdu z parkingu w okresie 3 miesięcy od jego zatrzymania skutkuje skierowaniem przez starostę wniosku do sądu o przepadek pojazdu na rzecz Powiatu. Przepadek pojazdu nie zwalnia osoby będącej właścicielem pojazdu, w dniu jego usunięcia, z poniesienia całości kosztów związanych z jego holowaniem i przechowywaniem oraz z kosztów oszacowania i sprzedaży pojazdu lub jego zniszczenia.

W związku z nowelizacją ustawy "Prawo o Ruchu Drogowym", starosta starachowicki przejął obowiązki związane z usuwaniem i umieszczaniem na parkingu strzeżonym pojazdów.
W związku z nowelizacją ustawy "Prawo o Ruchu Drogowym", starosta starachowicki przejął obowiązki związane z usuwaniem i umieszczaniem na parkingu strzeżonym pojazdów.
fot. Gazeta Starachowicka

Art. 130a ust.6a ustawy "Prawo o Ruchu Drogowym" ustala maksymalne stawki za holowanie i przechowywanie poszczególnych rodzajów pojazdów. Stawki te ulegają corocznie zmianie w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych.


Rada Powiatu w Starachowicach, biorąc pod uwagę konieczność sprawnej realizacji powyższych zadań, uchwaliła 29 listopada 2011 r. wysokość opłat za holowanie i przechowywanie pojazdów oraz wysokość kosztów, które zobowiązany jest pokryć właściciel pojazdu w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, gdy w trakcie usuwania ustaną jego przyczyny. Uchwalone stawki są dostosowane do wymagań rynku, ustalonych na podstawie oferty złożonej przez podmiot biorący udział w przetargu oraz maksymalnych stawek przewidzianych przez ustawę prawo o ruchu drogowym i kształtują się następująco:

Cennik opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów

Rower lub motorower: za usunięcie - 100 zł, za każdą dobę przechowywania - 13 zł.

Motocykl: za usunięcie - 205 zł, za każdą dobę parkowania - 22 zł.
Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.5 tony: za usunięcie - 440 zł, za każdą dobę przechowywania - 30 zł.

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3.5 t do 7.5 t za usunięcie - 550 zł, za każdą dobę przechowywania - 45 zł.

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7.5 t do 16 t za usunięcie: - 800 zł, za każdą dobę przechowywania - 65 zł.

Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t, za usunięcie: 1.150 zł, za każdą dobę przechowywania - 100 zł.

Pojazd przewożący materiały niebezpieczne za usunięcie: - 1.400 zł, za każdą dobę przechowywania - 150 zł.

Aby uniknąć znacznych kosztów odholowania samochodu, naliczanych w/g powyższych stawek, właściciel lub osoba przez niego upoważniona powinni, w celu odebrania zatrzymanego pojazdu, zwrócić się jak najszybciej do organu, który wydał dyspozycje usunięcia pojazdu (policja, straż miejska) o wydanie zezwolenia na odbiór pojazdu. Następnie należy skontaktować się z podmiotem wykonującym holowanie oraz przechowywanie pojazdu w celu ustalenia wysokości opłat. Po ustaleniu ich wysokości i dokonaniu opłaty (w kasie Starostwa Powiatowego, urzędzie pocztowym lub za pośrednictwem banku) wraz dowodem opłaty można udać się po odbiór pojazdu.

Nieodebranie pojazdu przez właściciela pojazdu z parkingu w okresie 3 miesięcy od jego zatrzymania skutkuje skierowaniem przez starostę wniosku do sądu o przepadek pojazdu na rzecz Powiatu. Przepadek pojazdu nie zwalnia osoby będącej właścicielem pojazdu, w dniu jego usunięcia, z poniesienia całości kosztów związanych z jego holowaniem i przechowywaniem oraz z kosztów oszacowania i sprzedaży pojazdu lub jego zniszczenia.

DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU

REKLAMA