AAA
Ruszył nabór wniosków!
Uwaga! Właściciele wyrobów azbestowych!
Poniedzialek, 18 lutego 2013r. (godz. 14:38)

Referat Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Starachowicach informuje o możliwości skorzystania z pomocy w realizacji prac związanych z usuwaniem wyrobów i odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Starachowice.

Urząd Miasta Starachowice
Urząd Miasta Starachowice
fot. hmr

Z pomocy mogą skorzystać mieszkańcy Starachowic, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, będące właścicielem budynków mieszkalnych, gospodarczych i pomocniczych, wykorzystywanych na cele nie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, oraz właściciele lub zarządcy budynków użyteczności publicznej znajdujących się na terenie miasta Starachowice.


Pomoc polega na jednorazowym pokryciu kosztów usługi polegającej na:

- demontażu wyrobów zawierających azbest wraz z transportem i unieszkodliwieniem na przystosowanym składowisku powstałych odpadów,

- usunięciu i unieszkodliwieniu na przystosowanym składowisku zdeponowanych na posesji odpadów.

Usługa ta będzie świadczona przez firmę wyłonioną w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, z którą Gmina Starachowice podpisze umowę.

Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy powinny złożyć stosowny wniosek wraz z załącznikami w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Starachowicach.

Do wniosku dotyczącego demontażu i utylizacji wyrobów azbestowych należy dołączyć kopię oceny stanu i możliwości bezpiecznego wykorzystania wyrobów zawierających azbest, informację o wyrobach zawierających azbest oraz kopię zgłoszenia wykonania robót budowlanych związanych z wymianą pokrycia dachowego złożonego w Wydziale Budownictwa i Gospodarki Komunalnej Starostwa Powiatowego w Starachowicach (wymagane na 30 dni przed planowanym rozpoczęciem robót), lub odpowiedzi Starostwa na to zgłoszenie. W przypadku, gdy podczas rozbiórki elementów budowlanych zawierających azbest nastąpi zmiana elementów konstrukcyjnych obiektu wymagana jest kopia pozwolenia na budowę.

Osoby zainteresowane pomocą w usunięciu odpadów zdeponowanych na posesji do właściwego wniosku załączają tylko informację o wyrobach zawierających azbest. Wnioski niekompletne nie będą rozpatrywane. Termin składania wniosków upływa 8 marca 2013 r.

Szczegółowe informacje dot. pomocy i druki wniosków dostępne są w Referacie Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska (tel.: 41-273-82-41, 41-273-82-42), w Biurze Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Starachowicach oraz na stronie internetowej www.starachowice.eu

DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU

REKLAMA