AAA
Pełnomocnik ds. pacjenta w starachowickim szpitalu
Czwartek, 13 lipca 2017r. (godz. 10:13)

Informujemy, że na terenie Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Starachowicach funkcjonuje Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta, którego zadaniem jest stworzenie niezbędnych warunków dla realizowania praw Pacjentów.

fot. źródło: PZOZ w Starachowicach

Każdy pacjent mający wątpliwości lub obawy czy jego prawa są przestrzegane, potrzebujący wsparcia i pomocy przy ich egzekwowaniu może skorzystać z pomocy Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta, którym jest: Pani Nina Mirecka


Dyżury od poniedziałku do czwartku w godz. 10.00 - 11.00

Budynek D pokój nr 208 ( drugie piętro)

Z pomocy Pełnomocnika mogą korzystać Pacjenci Szpitala oraz osoby działające w interesie Pacjenta (rodzina, przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub faktyczny).

Do obowiązków i zadań Pełnomocnika ds. Praw pacjenta należy m.in.:

- informowanie Pacjenta o jego prawach oraz czuwanie nad ich przestrzeganiem;
- ochrona praw Pacjenta oraz wskazanie możliwości korzystania z nich;
- przyjmowanie, rozpatrywanie oraz udzielanie odpowiedzi na wnioski i skargi wpływające od Pacjentów;
- podejmowanie działań zmierzających do usunięcia przyczyny skargi;
- pomoc i współpraca z osobami (opiekunami, rodziną, przedstawicielami prawnymi) działającymi w interesie Pacjenta.

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r-Kodeks postępowania administracyjnego art 226 oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r w sprawie organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków ( Dz.U. z 2002r; Nr 5; poz. 46)- Procedura Systemu Zarządzania Jakością PS-01


Skargi i wnioski można składać na kilka sposobów:
- wnoszone na piśmie należy przesłać na adres:
Powiatowy Zakład Opieki Zdrowotnej
ul. Radomska 70
27-200 Starachowice
- składając w Sekretariacie Powiatowego Zakładu Opieki Zdrowotnej budynek D, II piętro, pokój 222, (w godz. 7.00-15.00)
- przesyłając faksem pod numer 41 273 92 02 lub pocztą elektroniczną na adres:info@szpital.starachowice.pl

Skargi i wnioski można także składać do następujących instytucji:

Świętokrzyski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
adres: ul. Jana Pawła II 9
25-025 Kielce
Sekcja Skarg i Wniosków: tel. 41 36 46 288

Przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00 (budynek seminarium, pokój nr 2).

Kierownik Sekcji Skarg i Wniosków (budynek seminarium, pokój nr 2), tel. 41 364 61 06, tel. kom. 609 678 635

oraz:

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
01-171 Warszawa ul Młynarska 46
p.o. Rzecznika Praw Pacjenta
Pani Krystyna Barbara Kozłowska

Sekretariat: tel. 22 532 82 50 , fax 22 532 82 30, sekretariat@bpp.gov.pl

Przyjęcia interesantów w biurze: poniedziałek - piątek w godz. od 9.00 do 15.00

Ogólnopolska bezpłatna infolinia: 800 190 590 czynna: poniedziałek - piątek w godz. 9.00-21.00

Umocowanie prawne ochrony praw pacjenta:

Ustawa z dn. 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. Z 2009r,Nr 52.Poz 417 z późn.zm.)
Ustawa z dnia 19 sierpnia 1994r o ochronie zdrowia psychicznego (Dz.U z 1994r, Nr111, Poz.535 z późn.zm.)



źródło: PZOZ w Starachowicach

REKLAMA