AAA
Urząd dobrze oceniony
Sobota, 19 czerwca 2010r. (godz. 18:14)

Znamy już wyniki badania oceny funkcjonowania i rozwoju Urzędu Miejskiego, przeprowadzonej przez Pracownię Badań Społecznych DGA. Jak czytamy w raporcie sporządzonym przez tę firmę, jest ona wysoce pozytywna. Poniżej zamieszczamy jego fragmenty.

fot. Gazeta Starachowicka
Nastepna wiadomosc:
ť Złe strony popularności

Poprzednia wiadomosc:
ť Kontrole autokarów

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-20 maja 2010 r. Respondentami byli klienci Urzędu Miejskiego w Starachowicach, którzy w tych dniach załatwiali jakąkolwiek sprawę w Urzędzie Miejskim. Łącznie przebadano 401 respondentów.


W badaniu wykorzystano metodę bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych.
Raport w założeniu miał być tzw. „raportem startowym”: diagnozującym silne i słabe strony funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Starachowicach, wskazać obszary wymagające działań naprawczych.

Tymczasem zebrane dane wskazują, iż już na poziomie etapu startowego poziom usług w Urzędzie Miejskim w Starachowicach jest wysoki i obszarów wymagających poprawy jest stosunkowo niewiele: zarówno ocena pracowników UM, jak i różnych elementów techniczno-infrastrukturalnych są na bardzo wysokim poziomie (75%-90% ocen pozytywnych), i ich poprawa będzie dość trudna.

Pomimo dobrej oceny większości wskazanych elementów, można pokusić się o zdiagnozowanie obszarów najgorzej (co nie znaczy źle) ocenianych. Są to przede wszystkim: parking przed Urzędem Miejskim, wydłużenie godzin otwarcia kas, zmniejszenie kolejek, skrócenie czasu oczekiwania na rozpatrzenie składanych wniosków, rozszerzenie zakresu spraw możliwych do załatwienia przez Internet (tylko 135 respondentów potrafiło zająć stanowisko w tej sprawie, co może oznaczać, że spora część badanych nie ma wiedzy, że załatwianie spraw w ten sposób jest możliwe).

Podsumowując, wyłaniający się z badań obraz funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Starachowicach jest wysoce pozytywny i można chyba zaryzykować tezę, że niewiele urzędów w Polsce może się poszczycić tak dobrą oceną wystawioną przez swoich klientów.

Ankieta przeprowadzana była w ramach realizowanego w UM projektu „Zarządzanie największym potencjałem Urzędu Miejskiego w Starachowicach, który realizowany będzie w magistracie do 2013 r. Za rok ponownie przeprowadzona zostanie ankieta, która pozwoli ocenić na ile funkcjonowanie UM udało się usprawnić.

PRZECZYTAJ TAKZE:
Luks - 20-06-2010 17:44
co do BOMu z który mialem do czynienia nadal nie jest idelanie, ale o niebo lepiej niż dawniej Wydział planowania (chyba tak to się nazywa) również dobrze jeśli chodzi o kontakt z klientem, jeśli chodzi o terminowość to lipa totalna (załatwiałem zgodę na budowę domu).
Messi - 20-06-2010 16:18
Ale jesteście trochę żałośni pisząc w ten sposób. przecież to nie jest ocenia działalności obecnych władz,tylko ocena działalności samego UM.jego funkcjonowania,procedur postępowania z petentem itp. itd. A prawda jest taka,że obecnie obsługa mieszkańca w UM jest na najwyższym poziomie.i do tego nie potrzeba było mi badań bym o t [...]
Metanabol - 19-06-2010 22:40
Epic Fail UM
Pelek - 19-06-2010 20:26
Kto płaci ten wymaga. Pytanie po co takie badanie zostało zlecone ? Czyżby przymiarki do wyborów samorządu?
cell - 19-06-2010 19:10
akurat fakt która firma zleciła badanie, nie jest istotna. no chyba że ktoś podejrzewa UM manipulację przy wynikach ;)
Oscar - 19-06-2010 18:47
Badanie oczywiście na zlecenie urzędu miejskiego:>
REKLAMA