AAA
Przejście drogowe nad linią kolejową przy ul. Radomskiej
Sroda, 23 listopada 2016r. (godz. 09:11)

Trwają prace nad opracowaniem Koncepcji programowo-przestrzennej ze studium wykonalności oraz programem funkcjonalno - użytkowym na wykonanie przejścia drogowego nad linią kolejową w ciągu ulicy Radomskiej w Starachowicach. W spotkaniu, które odbyło się w środę 16 listopada br. w Starostwie Powiatowym w Starachowicach, uczestniczyli też przedstawiciele kolei. Jest szansa, że w przedsięwzięciu uczestniczyłoby PKP.

fot. źródło: Strostwo Powiatowe w Starachowicach

Powiat rozpoczął przygotowania do rozbudowy drogi powiatowej i wykonania przejścia drogowego nad linią kolejową w ciągu ulicy Radomskiej w Starachowicach, które rozwiązać miałoby problem korkującej się ciągle ulicy Radomskiej, przy wjeździe do Starachowic. Prawie 10 lat temu gmina wykonała koncepcję budowy wiaduktu, który łączyć miał północ z południem miasta. Wedle projektu, miał się zaczynać na ulicy Radomskiej, przebiegać nad rzeką, torami kolejowymi i drogą krajową 42, a kończyć w północnej części miasta. Koszty tej inwestycji były jednak ogromne, znacznie przewyższały możliwości miejskiego budżetu. Władze liczyły na środki unijne, ale bez rezultatu. Problem pozostał, podobnie jak projekt, który w takim zakresie wydaje się nierealny. Zarząd Dróg Powiatowych w Starachowicach postanowił wykonać Koncepcję programowo - przestrzebną ze studium wykonalności oraz programem funkcjonalno - użytkowym na wykonanie przejścia drogowego nad linią kolejową w ciągu ulicy Radomskiej w Starachowicach. W drodze przetargu wyłonił też firmę, która wykona wstępną dokumentację i uzyska decyzję środowiskową. Jest bowiem szansa, że w jej finansowaniu partycypowałaby kolej. W oparciu o to założenie przygotowane zostały koncepcje budowy przejścia. Na spotkaniu, które odbyło się w środę, 16 listopada w Starostwie Powiatowym w Starachowicach, z udziałem władz miejskich oraz przedstawiciela Zakładu Linii Kolejowej w Skarżysku - Kamiennej, reprezentant biura projektowego przedstawił trzy warianty rozwiązania tego problemu. Jeden zakładający przejście górą i dwa uwzględniające przejście "dołem", pod linią kolejową. Wszystkie mają początek w okolicy ronda im. księdza Popiełuszki, a koniec w okolicy zapory na Pasterniku. Powstały w oparciu o analizę planów zagospodarowania. Uwzględniają też zabudowę i w odróżnieniu od wcześniejszego, są bardziej możliwe do realizacji. W niedługim czasie powstać ma nowy projekt, uwzględniający uwagi, jakie pojawiły się na spotkaniu. Mimo, iż temat nie należy do łatwych, władze powiatu chcą problem rozwiązać, czemu ma służyć opracowanie Koncepcji programowo-przestrzennej ze studium wykonalności oraz programem funkcjonalno - użytkowym na rozbudowę drogi powiatowej nr 0617T Starachowice - Lubienia.


źródło: Starostwo Powiatowe w Starachowicach

PRZECZYTAJ TAKZE:
kiarb - 30-08-2017 22:43
rozumiem , że w miejscu obecnego przejazdu powstałaby kładka dla pieszych. Już widzę zadowolenie wszystkich którzy muszą wchodzić po schodach.
Jesion - 20-08-2017 19:15
Ten projekt gdzieś już na facebooku się pojawił. Jest niezły i wydaje się odpowiadający potrzebom miasta. Ja jedynie się zastanawiam, ile z tych działek zajętych pod inwestycje jest własnością publiczną? Bo obawiam się, że może być z tym bardzo duży problem (finansowy). Nie mniej jednak nadal uważam, że nowy przejazd kolejowy p [...]
Karol - 18-08-2017 15:31
Pasowałaby także droga od Bricomarche, wzdłuż torów aż na wysokość nastawni kolejowej koło wiaduktu. Według mapy na całej długości jest to ul. Kanałowa, chociaż byłem przekonany, że częściowo to Rogowskiego :) No cóż, mniejsza o to. Zawsze jedno przejście więcej przez całą szerokość miasta.
RISE - 18-08-2017 15:24
Do tego przydałoby się połączenie "huty" z Piłsudskiego. Wracając do planu... Według tego co widzę przejazd kolejowy byłby zlikwidowany?
Star 266 - 18-08-2017 13:15
WOW. Wygląda świetnie. Bardzo by poprawił komunikację w tej części miasta.
ABCDE - 18-08-2017 11:08
Byłoby świetnie. Niech się poseł z Orłowa stara i pokaże, że może w końcu coś potrafi zrobić realnego dla Starachowic. Jak dla mnie to ten wiadukt jest bardziej potrzebny niż obwodnica.
RISE - 18-08-2017 06:27
Dokładnie o takim planie słyszałem jak na załączonej grafice... Czy jest szansa na realizację tego?
Karol - 18-08-2017 05:15
ABCDE - 17-08-2017 21:50
A gdzie coś takiego usłyszałeś? Bez wątpienia potrzeba tego wiaduktu na już a nie za 5 lat i więcej. Wczoraj stałem w korku dopoludnia. Jak do tego dołoży się Starachowickich kierowców którzy przy zamkniętym szlabanie wjeżdżają na rondo blokując je, bo myślą że o minutę będą szybciej. I to jest nagminne. Policja musi wlepić ze [...]
RISE - 17-08-2017 21:44
Odgrzewam temat bo doszły mnie słuchy, że wraca temat wiadukciku od ronda do okolic byłej Gewalii . Ktoś zna jakieś szczegóły ?
Star 266 - 24-11-2016 16:20
Tak, tunel w ciągu Wisłostrady ostatecznie okazał się być funkcjonalny ale przez długi czas był pożywką dla kabaretów. W tych dwóch pasach też nie widzę większego problemu ale trzeba też uczciwie przyznać, że parę rozwiązań jest u nas co najmniej sprytne ;) I absolutną racją jest bardzo specyficzne ukształtowanie terenu miast [...]
Jesion - 24-11-2016 13:46
że miasto jest podzielone na dwie nierówne części poniędzy którymi istnieją tylko 3 powiązania konunikacyjne (Radomska, wiadukt, 17 Stycznia). Północ to miejsca pracy, usługi, mieszkania. Południe to mieszkania i główna nasza droga nr 42, którą z/do miasta przyjeżdża codziennie pewnie ponad połowa ruchu generowanego przez SSE.
Star 266 - 24-11-2016 07:43
Taki wiadukcik nic nie zmieni w ruchu poza wrzuceniem w błoto jakiejś kwoty pieniędzy. Planów nie widziałem ale jeśli to ma być od ronda Popiełuszki to to będzie miało wpływ na rozładowanie ruchu jak tunel wzdłuż Wisły zresztą nie mniej sławny a Starachowice znowu będą w teleekxpresie jak w przypadku zbyt krótkiej bieżni koło SP [...]
Karol - 24-11-2016 05:02
Czy Ty jesteś jakiś inny? Co ma wspólnego molo na Lubiance z ul. Radomską? Czy zarządza nimi ten sam podmiot?
Casper - 23-11-2016 23:51
Dokładnie, jak byłem mały to opowiadał mi tata, że taki pomysł był. No to mineło już prawie 30 lat. I tak nigdy to jie powstanie mimo że jest tam niezbędna przebudowa. Lepiej wydawać kasę na głupie rzeczyt typu BO, czy też piętrowe Molo na lubiance...albo budowa odcinku chodnika.
Star 266 - 23-11-2016 17:57
Koncepcja pod torami jest bez sensu i powstała jako wariant bo pewnie zawsze musi być jakiś wariant. Natomiast dopiero później doczytałem też , że to nie ma być wiadukt jak to go kiedyś projektowano tylko jakaś bieda-wersja. A szkoda bo Radomska dziś o 16-stej wyglądała tak :
Jesion - 23-11-2016 17:51
No tak, odgrzany pomysł sprzed 30. lat, ery samochodu i Starachowic dla prawie 100 tysięcy mieszkańców. Ja się pytam, po co powiat zastanawia się nad takimi przedsięwzięciami, które mają nikłą szansę na finansowanie ze środków UE? Taka koncepcja funkcjonalno-przestrzenna też kosztuje. Jeszcze ten pomysł z tunelem pod torami... [...]
wanacjusz - 23-11-2016 16:43
No cóż warto mieć marzenia nawet tak nierealne jak wyżej.
Star 266 - 23-11-2016 14:35
Świetny pomysł bo te korki na Radomskiej tworzą się gigantyczne!!! Można prosić o mapkę przejścia "górą" ? Jest jakiś kosztorys bo wiadomo nawet najlepsze pomysłu czasami nie są realizowane z braku środków.
REKLAMA