AAA
Wschodnie po modernizacji
PKP zakończyło prace
Poniedzialek, 25 lutego 2013r. (godz. 13:40)

Zakończono prace na linii kolejowej nr 25, między Starachowicami a Ostrowcem Świętokrzyskim. Od Starachowic do Kunowa oraz na odcinku Bodzechów - Ćmielów pociągi mogą już jeździć z prędkością 100 km/h.

fot. Gazeta Starachowicka

Roboty budowlane na linii nr 25 rozpoczęły się w 2010 roku, a prace między Starachowicami a Ostrowcem Świętokrzyskim kontynuowano w 2012 roku.


BĘDĘ TWOJA ZA 10 ZŁ MIESIĘCZNIE

- Zakres rzeczowy obejmował modernizację toru, obiektów inżynieryjnych, wymianę rozjazdów. Zabudowano nowe lub przystosowano istniejące urządzenia do sterowania ruchem kolejowym - powiedział GAZECIE Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. - Poprawił się także stan techniczny 25 przejazdów kolejowo - drogowych. Całość prac wartości 58 mln złotych sfinansował budżet państwa - dodał.

Na starachowickiej stacji wymieniono nawierzchnię w torze nr 1 i 2 na długości 2 km, przebudowano 7 rozjazdów w torach głównych zasadniczych, zmodernizowano 9 obiektów inżynieryjnych i kompleksowo przebudowano peron wyspowy st. Starachowice Wsch. Zakres prac przewidział też przebudowę i regulację sieci trakcyjnej.

- W ramach projektu, dzięki modernizacji infrastruktury, podniesiono prędkość jazdy pociągów z 30 km/h do 70/120 km/h (pociągi pasażerskie) oraz z 30 km/h do 70/80 km/h (składy towarowe). Od Starachowic do Kunowa oraz na odcinku Bodzechów - Ćmielów mogą one jeździć z prędkością 100 km/h - powiedział M. Dutkiewicz.

Dalsza kontynuacja prac modernizacyjnych na linii nr 25 przewidziana jest w bieżącym roku.

- Przewiduje się wymianę nawierzchni drogowej z uzupełnieniem nawierzchni bitumicznych na przejazdach kolejowych w modernizowanym torze na odcinku Zalesie Gorzyckie - Sobów, opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych linii 25 na odcinku Zalesie Gorzyckie - Sandomierz - Sobów (nawierzchnia i obiekty inżynieryjne) oraz modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym na odcinku Zalesie Gorzyckie - Tarnobrzeg. Zaplanowane wydatki w 2013 roku sięgną ok. 50 mln zł. Środki pochodzą z budżetu państwa. Przetargi na wymieniony zakres robót będą ogłoszone jeszcze w lutym br. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

(J)

DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU

PRZECZYTAJ TAKZE:
gallo88 - 26-02-2013 00:52
Hmmm... Dopóki nie powstanie kładka nad torami nie ma innego rozwiązania. Ale to chyba nic szczególnego że przejścia przez tory są na końcach peronów a nie pośrodku. Moim zdaniem nie ma co narzekać. Liczę że powstanie w końcu jakaś kładka i odrestaurowany zostanie całkiem ładny przecież budynek dworca. Przynajmniej tak rozumiem [...]
Jesion - 25-02-2013 21:37
Polacy... :) Im nawet chcieć zbudować Koleje Dużych Prędkości... to znajdą się tacy co protestować będą :) Dopiero był wrzask, że rząd chce zrujnować "Polskę B", poprzez wyłączenie odcinka linii kolejowej nr 25 Tomaszów-Skarżysko. A tu post o remoncie torów.... czy aby na prawdę nie mamy żadnych powodów żeby się cieszyć?
BennyBenassi - 25-02-2013 21:31
Trzeba dymać cały peron żeby przejść a potem z powrotem jeszcze raz cała długość peronu aby wyjść z dworca. Dramat
tracel77 - 25-02-2013 20:02
Prawdziwy skok cywilizacyjny - szkoda że do XIX w. bo chyba tyle - 100 km/h jeździły wtedy pociągi. I to przejście też super pomyślane. Brawo :/
REKLAMA